La concursul “Limba română în Basarabia” o votăm pe Florea Elena

La concursul “Limba română în Basarabia” sau înscris 29 de persoane. Toate articolele sunt foarte reuşite pentru că sunt scrise în limba română, cu suflet patriotic şi cu dor de România de fiecare vlăstar a lui Ştefan cel Mare.
Eu votez articolul Elenei Florea, nu pentru că îmi este prietenă ci pentru ca articolul ei chiar este unul de nota 10. Nu va spun prea multe, vă las pe voi să decideţi daca faceţi acelaşi lucru.
Un vot pentru Limba Română, un vot pentru Florea Elena!

Suntem Români și punctum!!!

Sunt cuvintele rostite de fosta mea profesoară de limba română. Iar dulcele lor ecou e și astăzi viu. E o femeie puternică spiritual, ce nu se lasă ușor copleșită de emoții, însă cînd discutam despre Limba noastră cea Română, lacrimile îi săpau șanțuri adînci pe obraji și în suflet. Atunci n-am înțeles de ce, dar azi am o altă atitudine față de acest subiect sensibil. Îi mulțumesc pentru că m-a învățat să nu fiu virgulă între subiect și predicat și să lupt cu orice adjectiv corupt! Îi mulțumesc pentru că a sădit în mine sămînța patriotismului și a plîns peste ea cu lacrimile alfabetului latin! Îi mulțumesc pentru că mi-a îmbrăcat pînă și sufletul în literă de foc să trăiesc pentru totdeauna în limba română.

Limba e distanța dintre inimă și umbra ei, într-un cuvînt-e suflet. Și la ce ne-ar folosi toate bogățiile lumii dacă ne-am pierde sufletul? Cu durere în inimă aș putea spune că deja ni l-am pierdut. Suntem străini la noi acasă! Suntem săraci în țară bogată! Avem un grai bogat și totuși suntem săraci de limbă! Avem mare sărbătoare natională-,,Limba Noastră”! Organizăm mare festivitate, în timp ce pentru unii, împovărați de grija zilei de mîine, e o zi ca oricare alta. Însă sunt alții care beau, manîncă, se veselesc pînă uită de adevărata valoare a sărbătorii. Iubite cititor,tu din care categorie faci parte? Mi se pare puțin dubioasă denumirea acestei mari sărbători. De ce ne place să ne ascundem după deget?Oare e greu să afirmăm sus și tare că avem o limbă și aceasta e Româna? Nu suntem prigoniți,nici batjocoriți, nici bătuți daca vorbim romanește și totuși nu o facem. Dar oare nu va veni timpul cînd vom regreta aceasta? Articolul complet pe Blogul Elenei.

3 gânduri despre „La concursul “Limba română în Basarabia” o votăm pe Florea Elena

Lasă un răspuns

